Nová homepage pre WebSupport.sk

V oktobri 2019 sme na WebSupport webe publikovali novú homepage. Prikladám drobnú case study toho, ako vznikala na hackathone.

Nová homepage. Otvor v novom tabe pre full detail.
Pôvodná homepage. Otvor v novom tabe pre full detail.

Definícia problému

Do prerábky akejkoľvek stránky by ťa mal dohnať nejaký problém. Konkrétny problém, nie len túžba čosi zmeniť. Na domovskej stránke websupport.sk nás trápili tieto veci:

  • Zastaraný obsah – nemenil sa niekoľko rokov. Príklad: WordPress hosting dostupný roky označený stále ako novinka.
  • Chýbajúci obsahskutočné novinky, aktuálne kampane. Viac o tom, prečo si nás vybrať.
  • Mix priorít – málo miesta pre overovač domén (#1 vstupný kanál), zároveň rôzne CTA tlačidlá blízko seba.
  • Vizuálna zastaranosť.

Očakávania a ciele

Po zadefinovaní problému sa môžeš pustiť do toho, čo konkrétne by mala nová podoba zlepšiť. My sme to popísali takto:

  • Jednoducho odkumunikovať používateľovi čo vo WS robíme (globálnu marketing message) – nie len ukazať jeden z produktov.
  • Poskytnúť viac priestoru pre overovač domén.
  • Zobraziť prebiehajúcu kampaň/novinku.
  • Zobraziť a popísať produktové portfólio.
  • Podrobnejšie, zároveň zrozumiteľnejšie popísať klúčové výhody WS a podporiť ich faktami. Niečo viac ako jednotka a najväčší registrátor.
  • Dať priestor nášmu brandu a aktivitám, ktoré robíme navyše ❤️.

V tomto mieste je všeobecné dobré preveriť, či si nevynechal niečo dôležité. Aby sa nemuselo neskôr všetko prerábať.

Koncept / Prototyp

S jasnou predstavou sme sa pustili do kreslenia a písania. Low-fidelity nákresy sme preskočili (rýchle tempo hackathonu) a ešte v ten deň existoval high-fidelity nákres toho, čo sa extrémne podobá na konečný výsledok. Kudos dvornému dizajnérovi za mega robotu 👏🏻.

Zvyšok tímu (ja a kolegyňa) pokračoval tvorbou reálneho obsahu. Texty, fakty a dáta prenesené do ľudskej reči. Napr.

  • Náš trhový podiel ~37% nových .sk domén sme premenili na: Registrujeme každú TRETIU .sk doménu.
  • Kvalitu nášho helpdesku sme opísali merateľnými hodnotami: denne vybavíme 500 ticketov, priemerne do 2 hodín, s hodnotením spokojnosti 97%.

Neskôr sme všetko spojili a mali pred sebou predfinálny návrh. Tu náš hackathon projekt končil.

Implementácia

Túto sekciu si dovolím skrátiť. Ladili sme responzívu, texty. Testovali. Finálnu verziu vypustili von. Výsledok už môžeš vidieť sám.

Čo na to hovoríš?

Ukážky jednotlivých sekcií

Úvodný header po zmene.

Úvodný header pred zmenou. Biely pás je chyba vo webarchvíve :/
Sekcia noviniek/kampaní po zmene.
Novinky staré niekoľko rokov.
Produktové portfólio. V pôvodnej verzii chýbalo.
Hlavné výhody WS podporené faktami.
5 dôvodov prečo WS pred zmenou + neaktuálne referencie.
Niečo viac pre komunitu.
Nový footer
Pôvodný footer

Od Karol Vörös

Špecialista na prevádzku webov, markeťák, produkťák.

2 komentáre

  1. Zdravím ťa.
    Potrebujem správcu webu/eshopu,pretože moj starý správca sa ide vydať iným smerom a tým pádom potrebujem nástupcu.
    Všimol som si že máš referenciu websupport, kedže je to však vačší projekt,určite si na ňom nepracoval sám.
    Potrebujem vedieť čo dokážeš sám a prečo by som mal platiť za správu webu/eshopu 150€,keď doteraz ma to stálo 60€ a bol som nadmieru spokojný.
    Ďakujem za odpoveď.

    1. Pekný deň Anton, v skratke: dostaneš to, za čo si zaplatíš. Za 60€/mesačne nemôžeš čakať kvalitnú správu a vyhradený priestor na ďalší rozvoj. Pri hodinovke šikovných ľudí sa tu bavíme o menej ako 2h vyhradeného času (včetne komunikácie s tebou). Svoje služby preto ponúkam za vyššiu cenu, aby som sa mohol daným webom aj kvalitne venovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *