Webexpo Praha 2016 s cca 2K účastníkmi je úspešne za mnou. Dva dni nabité informáciami, networkingom a chytania wifi signálu za cestu do Prahy určite stáli. Za free lístok na konferu ďakujem EURid.
Hodnotenie
Nebudem predbiehať a rovno prejdem ku hodnoteniu. Každý kto už niečo organizoval, pochopí koľko práce za takouto konferou je. Boli aj faily ako tlačenice, slabé značenia priestorov, ale vždy to vykopenzovali ústretoví dobrovoľníci.
Big thx to @EUregistry. Finally small talk in person. #webexpo pic.twitter.com/wXCnUW3v1b
— Karol Vörös (@kavoros) September 24, 2016
Viac mrzela totálne nefunkčná wifi, ktorú v spoľahlivosti predbehol aj môj vyčerpaný LTE internet. Sledovať a prispievať na social media bolo pre mňa väčšinu času… mision impossible.
Pomyselný plusový bod ide ale za dostupné občerstvenie. Okrem tradičných precukrovaných koláčov potešilo ovocie a najmä stánok Goodlok. Mladé kokosy som na online konfere ešte nepopíjal.
Mlade kokosy su topka. Bezte si ich dat dokial su. Druhe poschodie, great hall. #webexpo pic.twitter.com/Xoh1h5J2Ua
— Karol Vörös (@kavoros) September 24, 2016
Venue a priestory Lucerny sú tak isto výborné. Great hall mi ale šťatne zvolená neprišla. Rušivé okolie muselo trápiť najmä speakrov. Ja ako poslucháč som návštevu miestnosti vzdal počas prvého dňa.
Prednášky, ktoré som navštívil
Lubo Smid ukázal developerom, že ich hardskills nie sú to jediné, na čo by sa mali sústrediť. Práve naopak, vyzdvihol jazyk (ENG), otvorenosť zmenám a organizačné zručnosti. Ultimátna rada znela „To be the best, work on the best projects”. Koniec patril “This is how we do it in STRV”.
Jana Kvasničku si prišla vypočuť asi polovica webexpa. Oprávnene. Jeho prednáška o failoch mobilných verzií najväčších CZ webov rezonovala tweeterom celý deň. Zaujímavá info: príprava si vyžiadala údajne 80+ hodín práce. Klobúk dolu.
Prednaska od @Jan_Kvasnicka a faily na mobiloch zatial topka dna. #webexpo pic.twitter.com/7gyM6gKy1N
— Karol Vörös (@kavoros) September 23, 2016
Ďalším skvelým počinom bolo vystúpenie Jana Tichého a jeho intro do RFM analýzy (Recency, Frequency, Monetary), ktorej výstupom je rozdelenie klientov na VIP a tých “mrtvých” a ani za 1€ nestojacích. Na predstavu pomôže kocka 3x3x3.
Mrtvoly by @jantichy. Vyborny pokec ku segmentacii klientov. Palec hore! #webexpo #rfm pic.twitter.com/VI6clBiV44
— Karol Vörös (@kavoros) September 23, 2016
Moju pozornosť si získal aj Lukáš Linhart, CTO Apiary, ktorý sa podelil o svoje skúsenosti z manažovania US a EU tímov a ich odlišností. Pri rečiach o tom, ako US kolega prišiel do práce pod analgetikami z rannej operácie išla sánka dolu. Hold, good citizen works!
Lukas Linhart „Protoduction“ is my favorite startup word means „Protype running in production“ #webexpo
— Markething.cz (@Markethingcz) September 23, 2016
Posledný plusový bod za mňa v piatok išiel úžasnej Pavlíne. Ako tá zachránila trapnú situáciu a výpadok techniky nemá obdobu. Speakovať po nej by som rozhodne nechcel ????
Absolutne skvela @Pavlina_speaks na #webexpo zachranuje situaciu pic.twitter.com/FMr8i2boTl
— Fero Volár (@alian) September 23, 2016
Sobotný program som začal po walku rannou Prahou. Benjamin Keyser načrtol veľmi pravdepodobnú budúcnosť interakcie a používania IM appiek. Boty pre whatsapp a Facebook Messenger už tu predsa sú.
The very best talk of #webexpo: @benjkeys on Threads, thank you! pic.twitter.com/GZ5GcdFUQI
— BoB Marvan (@BoBMarvan) September 24, 2016
Veľmi pekné vystúpenie mala aj Tereza Venerova s introm o Customer Journey Mapping. Témy ako user experience, emócie a zážitok ma ako marketéra vždy zaújmu.
Ostatné zaujímavosti z konfery nájdeš na twiterri pod hastagom #webexpo.
Ďakujem organizátorom a všetkým okolo. Tak zase o rok!