Mnoho cvičencov často zabúda na tretí aspekt fitness života. Prvé dva sú pomerne dobre známe a sú to tréning a výživa. K týmto dvom by som však neoddeliteľne zaradil aj oddych. 

Väčšinou trénujem 5,6-krát v týždni. Od pondelka do piatku. Počas víkendu sa snažím oddychovať a zbytočne necvičiť. Výnimkou bývali moje víkendové skupinové tréningy, ktoré som viedol. No aj napriek tomu som sa snažil počas víkendu maximálne tak strečovať a nič extra nerobiť.

Ak tvrdo trénuješ už dlhšiu dobu a pociťuješ istú stagnáciu, môže to byť práve nedostatočná regenerácia, ktorá ťa brzdí. Telo je síce dobre fungujúci stroj, ale istú dávku oddychu potrebuje vždy.

čo je to rest day
Takto nejako vyzerá rest day…

Neznamená to, že máš celý víkend preležať v posteli a podobne. Ak napríklad dvíhaš činky, robíš HIIT (napríklad Insanity a spol.), veľmi dobre padne ísť si zaplávať, prejsť sa na čerstvý vzduch. Tak isto by si nemal zabúdať na strečing. Ja osobne si kompletný strečing nechávam väčšinou na nedeľu. Za približne 30 minút si ponaťahujem celé telo, uvoľním stiahnuté svalstvo a pripravím sa tak na ďalší týždeň. Krátky, 3 až 5 minútový strečing by mal byť samozrejmosťou po každom tréningu. Počas neho sa trochu skľudníš, vychladneš a uvoľníš práve precvičované svalstvo.

O oddychu som porozprával aj na svojom Facebooku. Pozri si video. Článok pokračujte nižšie.

Nezabúdaj na spánok

Najlepším oddychom je spánok. V ideálnom prípade sa snažím spať aspoň 7 hodín. Najväčšou výzvou bolo naučiť sa ísť do postele pred polnocou. Nakoniec som to dotiahol do takéto režimu, že niekedy idem spať okolo 21:30. Vstávať sa snažím okolo 5:00. Niekedy aj o 4:00. O tom prečo snáď niekedy v inom článku.

Pokiaľ vášmu telu nedáš dostatok času ne regeneráciu, môže sa to neskôr negatívne prejaviť. Môj režim 10 a viac tréningov do týždňa si tiež vyžiadal istú daň, takže viem o čom hovorím. Vyhneš sa zbytočným zraneniam a strate motivácie. Ono sa aj ťažko trénuje, vstáva atď, keď ťa pri tom všetko boli a myslíš len na to, kedy to všetko skončí. To už je potom iba rýchla cesta smerom ku koncu.

Fitlopta a podložka na strečing
Na strečing ti odporúčam využiť aj fitloptu a cvičebnú podložku.

Na záver krátke zhrnutie. Pokiaľ sa poctivo trápiš na tréningu, snaž sa spať každý deň aspoň 6 hodín. Presnú hodnotu odporúčam nájsť individuálne. Aspoň jeden v týždni si dopraj odpočinok a necvič. Miesto toho sa venuj napríklad strečingu, alebo sa choď von prejsť. Z času načas odporúčam navštíviť nejaký wellness so saunou, výrivkou a bazénom. Po ňom sa vždy cítim ako nový človek.

Držím ti palce 😉

Publikoval Karol Vörös

Ako tvorivý človek som sa našiel v marketingu. Venujem sa webom, e-commerce a produktovému manažmentu.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *