Nájdený a zvolený – úvod do lokálneho SEO

Ak by som bol majiteľom lokálneho biznisu (vlastne aj som), v roku 2017 by som sa zameral na lokálne profily na webe. V prepojenom a always-online svete sú na našom trhu často prehliadaným aspektom, ktorý môže mať zásadný vplyv na podnikanie. 

Čo je to lokálne SEO

Lokálne SEO súvisí najmä s mobilným vyhľadávaním, kde väčšiňa ľudí vyhľadáva lokálne veci v ich blízkosti. Napríklad kaviareň, kľúčovú službu alebo veterinára. V okolí a nie 100km ďaleko. Dôležitou súčasťou lokálneho SEO sú taktiež hodnotenia používateľov. Vhodné platformy, ktoré na tieto veci fungujú sú Google Maps, ktoré zobrazujú info z Google My Business a Facebook. Pre špecifickú a veľmi úzku skupinu používateľov sa dá (dalo) využiť aj Foursquare a jemu podobné platformy. 

Tak ako v bežnom SEO, aj v tom lokálnom je kopec možností, ako vylepšiť našu pozíciu, ako dostať ľudí pred naše dvere a ako z nich spraviť našich zákazníkov. Alebo ich aj odradiť ešte pred prvou návštevou. The Choice Is Yours.

Najlepšia PIzza v Petržalke podľa Google.
Najlepšia PIzza v Petržalke podľa Google. Všimnite si schopnosť zobraziť iba Petržalku a nie celú Bratislavu.

Ako byť nájdený

Aby nás ľudia na Google našli, musíme tam byť. Profil na Google My Business (Moja Firma) je povinná jazda pre všetky lokálne podnikania. Nedávno som napísal článok o tom, ako si tam vytvoriť účet a ako dostať firmu na Google Maps.

Kvalitný profil by mal obsahovať čo najpodrobnejšie údaje:

  • NAP (Name, Address and Phone phone number) – Meno/Názov, adresa a telefónne číslo.
  • Presná ďobka na mape – ak je vás ťažké nájsť na danej adrese
  • Fotky a relevantné obrázky
  • Otváracie hodiny
  • Hodnotenie používateľov

V skratke sa dá povedať, že čím kvalitnejší profil, tým väčší má potenciál umiestňovať sa na popredných pozíciách.

get-found-get-choosen
Zdroj: https://moz.com/blog/1-2-punch-local-seo

Ako byť zvolený

Najväčší plyv na to, či sa pre vás po nájdení aj rozhodnú majú hodnotenia používateľov. Okrem tých ústnych najmä tie zavesené na lokálnych profiloch a našich weboch. Väčšinou je možné zanechať typické 5-hviezdičkové hodnotenie + krátku recenziu.

Ak chceme byť zvolený, hodnotenia musia byť pozitívne. Asi nikto nenavštívi reštauráciu, v ktorej vás nikto neobslúži alebo príšerne zle varia. Podobne sa na to díva aj vyhľadávač Google, ktorý jednoznačne uprednostní len tie najlepšie hodnotené miesta. Viď predošlý obrázok z vyhĺadávania „Pizza Petržalka„.

Najlepšia PIzza v Petržalke podľa Google
Pozitívne hodnotenia a ich množstvo rozhoduje.

 

Príbeh na záver

Poznám niekoľko podnikateľov, ktorý nemajú webovú stránku, no chceli by byť vyhľadateľný na webe. Lokálne profily sú cesta ako toho dosiahnúť v podstate zadarmo. Nedávno som takto vytváral profil pre svokra, veterinára v Partizánskom. Stačilo nahrať zopár fotiek (fotených iPhonom na zahrade), vypýtať niekoľko reálnych hodnotení od predošlých klientov a o niekoľko dní mu už prišiel prvý klient z internetu.

Potrebujete zlepšiť propagáciu?

Máte lokálny biznis a chcete zlepšiť jeho propagáciu na internete? Môžem vám byť nápomocný, stačí sa ozvať.

Autor: Karol Vörös

Ako tvorivý človek som sa našiel v marketingu. Venujem sa webom, e-commerce a produktovému manažmentu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *