V ostatných dňoch som mal u nás vo firme za úlohu vybrať nového stážistu. CV, ktoré sa mi dostali na stôl boli väčšinou úplne faily. Aj situácie na pohovoroch. A pri tom stačí tak málo.

Odlíš sa od davu

Základné pravidlo, ktoré je asi nad ostatnými. Tých typických CV typu osobné, údaje, škola, letná brigáda, skill v MS Office a hudba+film v záľubách vždy príde neúrekom.

Už to bolo napísané x-krát. Takéto CV sú väčšinou odpísané do kategórie „keď už nič lepšie nenájdem“.  Aspoň u mňa to tak bolo. Ak sa teda nehlásiš na letnú brigádu do fast-foodu, daj si na svojom CV záležať

Je jasné, že počas štúdia ešte nemusíš ohurovať pracovnými skúsenosťami, no niečim sa dá odlíšiť vždy. Študoval si na samé „A“ a mal si štipendium? Skvelé, napíš to. Pomáhal si na škole s organizovaním nejakých eventov? Skvelé, napíš to. Učíš sa po večeroch kódiť weby / chodíš na nejaké prednášky? Skvelé, napíš to.

Ukáž skrátka niečo navyše. Niečo, čo si robiť nemusel ale robil si to.

Nesmieš však klamať

Na druhú stranu je dôležité uvádzať iba pravdivé informácie. Uvádzaš fluent speakovanie a na jednoduchú otázku po anglicky nevieš odpovedať? Napíš radšej pravdu. Píšeš, že si expert vo worde a dokument, čo si poslal obsahuje jeden štýl a všetko odenterované? Práve si neprešiel testom.

Vždy je lepšie napísať, že nevieš všetko a príjemne prekvapiť ako opačne. Pokiaľ je nejaký skill kritický, tak ho musíš vedieť a darmo budeš predstierať opak.

Splň kritéria a podmienky

Motivačný list je dnes pomaly štandardnom. Napriek tomu robí mnohým problém. Buď pošlú ten typický (ste progresívna firma) alebo ho nepošlú vôbec.

Pokiaľ nevieš splniť prvé zadanie, ako môže tvoj budúci zamestnávateľ očakávať, že tak budeš robiť neskôr. Vždy si tak prečítaj, čo po tebe chcú a splň to.

Zapamätaj si meno osoby, za ktorou ideš

Keď už sa ti toto všetko podarí, skús to nepokaziť na koniec. Po výmene niekoľkých mailov a pozvaní na pohovor je klincom do rakvy to, keď si nezapamätáš meno osoby, s ktorou si dohodnutý na stretnutí.

Je to ako ísť na rande a nevedieť, ako sa dotyčná volá. Prvý dojem predáva a slová typu „s niekym som si písal a prišiel som na pohovor“ ho výrazne narušia.

It’s just a game

Pre druhú stranu musíš byť jednoducho niečim zaujímavý. Musí na tebe vidieť niečo navyše, niečo čo inde len tak ľahko nenájde. Musíš byť niečim super.

Vidíte to nejako podobne?

Publikoval Karol Vörös

Ako tvorivý človek som sa našiel v marketingu. Venujem sa webom, e-commerce a produktovému manažmentu.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *