Nakopni svoj biznis s knihou Growth hacker marketing

Recenzia knihy Growth hacker marketing

Growth hacker marketing by Ryan Holiday je ďalšou podarenou knihou v mojej biznis knižnici. Rozpráva o tom, ako robiť marketing, keď je peňaženka prázdna. Častý problém mnohých z nás.

Cieľom každého growth hackera je vybudovať samochodnú marketingovú mašinu, ktorá zasiahne (osloví) množstvo ľudí sama o sebe. Bez obrovských kampaní a nákladov.

Marketing som vždy vnímal ako priestor na vytváranie príležitostí. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je aj vývoj produktu. Ak to spravíte dobre, najlepším marketingom je samotný produkt. V tom zmysle, že ľudia ho zbožňujú, veria mu a radi o tom hovoria. To sa stane ale iba v prípade, že váš produkt je aj radosť používať.

Ryan vo svojej knihe Growth hacker marketing ukazuje na známych príkladoch, ako vyrástli velikáni odvetvia ako Dropbox, GMail, Airbnb, Spotify a iní králi svojho odvetvia. Kľúčom k ich úspechu bola neustála inovácia a zmena produktu dokým nanastal Product Market Fit, svätý grál každého produkťáka. Veľký dopad vždy mali malé drobnosti, ktoré takmer nikto z nás nepovažuje za marketing.

Niekoľko príkladov:

  • exkluzivita Gmailu a jeho invitation-only začiatky
  • refferal program Dropbox a rozdávanie priestoru zadarmo
  • free profi fotenie bytov a izieb v Airbnb

Ryan nakoniec rozpráva aj vlastné skúsenosti, napríklad z tvorby knihy samotnej. Prepracovával ju až dokým nedosiahol spomínaný Produkt Market Fit a potom to už išlo samo. Milióny stiahnutí, preklikov a nakoniec aj dolárov v peňaženke.

Tých cca 100 strán zbuchneš za chvíľu. Knihu kúpiš na martinus.sk za cca 12€.

 


Článok obsahuje affil odkazy. Ak si kúpiš vďaka mne knihu, podporíš tým aj moju prácu na tomto blogu.

Od Karol Vörös

Mojim daily jobom je produktový manažment vo WebSupporte. Ako freelancer pomáham podnikateľom predávať online.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.