Growth hacker marketing by Ryan Holiday je ďalšou podarenou knihou v mojej biznis knižnici. Rozpráva o tom, ako robiť marketing, keď je peňaženka prázdna. Častý problém mnohých z nás.

Cieľom každého growth hackera je vybudovať samochodnú marketingovú mašinu, ktorá zasiahne (osloví) množstvo ľudí sama o sebe. Bez obrovských kampaní a nákladov.

Marketing som vždy vnímal ako priestor na vytváranie príležitostí. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je aj vývoj produktu. Ak to spravíte dobre, najlepším marketingom je samotný produkt. V tom zmysle, že ľudia ho zbožňujú, veria mu a radi o tom hovoria. To sa stane ale iba v prípade, že váš produkt je aj radosť používať.

Ryan vo svojej knihe Growth hacker marketing ukazuje na známych príkladoch, ako vyrástli velikáni odvetvia ako Dropbox, GMail, Airbnb, Spotify a iní králi svojho odvetvia. Kľúčom k ich úspechu bola neustála inovácia a zmena produktu dokým nanastal Product Market Fit, svätý grál každého produkťáka. Veľký dopad vždy mali malé drobnosti, ktoré takmer nikto z nás nepovažuje za marketing.

Niekoľko príkladov:

  • exkluzivita Gmailu a jeho invitation-only začiatky
  • refferal program Dropbox a rozdávanie priestoru zadarmo
  • free profi fotenie bytov a izieb v Airbnb

Ryan nakoniec rozpráva aj vlastné skúsenosti, napríklad z tvorby knihy samotnej. Prepracovával ju až dokým nedosiahol spomínaný Produkt Market Fit a potom to už išlo samo. Milióny stiahnutí, preklikov a nakoniec aj dolárov v peňaženke.

Tých cca 100 strán zbuchneš za chvíľu. Knihu kúpiš na martinus.sk za cca 12€.

 


Článok obsahuje affil odkazy. Ak si kúpiš vďaka mne knihu, podporíš tým aj moju prácu na tomto blogu.

Publikoval Karol Vörös

Ako tvorivý človek som sa našiel v marketingu. Venujem sa webom, e-commerce a produktovému manažmentu.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *