Svetlo sveta nedávno uzrel (oficiálny) plugin Facebook for WooCommerce. Zabezpečuje inštaláciu Facebook pixla, sledovanie udalostí na webe a automatizovane posiela info o vašich produktoch do sekcie Shop na vašej Facebook stránke. Ako funguje?
Facebook for WooCommerce plugin
- Stiahnite plugin zo stránok WooCommerce.com. Pozor, nepomýľte si ho so starým Facebook pluginom.
- Po inštalácii a aktivácii pluginu prejdite do WooCommerce > Nastavenia > Integrácie
- Prepojte web s vašou FB page, nastavte pixel a vyberte produkty na sychronizáciu
Ak už FB pixel máte nainštalovaný inak, odstráňte ho. Inak budú vaše dáta nepresné.

Pageview a udalosti na webe
Facebook pixel som mal nainštalovaný cez Google Tag Manager, sledoval som iba Pageviews. Po nainštalovaní pluginu 7. júla začal reklamný Facebook účet zbierať aj udalosti na webe napr. AddToCart. Všetky udalosti, ktoré Facebook for WooCommerce posiela:
- PageView
- ViewContent
- AddToCart
- ViewCategory
- InitiateCheckout
- Purchase

Konverzie
Akonáhle začnete zbierať dáta, odporúčam nastaviť konverzie. Napríklad udalosť Purchase ako tú hlavnú.

Synchronizácia produktov
Okrem perfektnej inštalácie sledovacieho kódu vám plugin Facebook for WooCommerce dokáže naplniť Shop sekciu na vašej Facebook stránke. Automatizovane a pri každej aktualizácií portfólia. Osobne ma prekvapila schopnosť posielať správne aj variabilné produkty, aj s viacerými variantami.
Pri synchronizácií produktov ma ale najviac potešilo to, že to všetko prebieha asynchrónne. Takže WordPress admin by nemal byť spomalený.

Vždy je ale možnosť niektoré produkty na FB neposielať. Stačí otvoriť nastavenie konkrétneho produktu.

Čo je Facebook pixel (stručne)
Facebook Pixel je prostriedok na meranie výkonnosti marketingových aktivít, ktorý sleduje aktivity používateľov na našom vašom webe. Jeho inštalácia prebieha vložením špeciálneho kódu do hlavičky webu. Keď niekto navštívi vašu stránku a vykoná požadovanú akciu, odošle sa o tom info do vášho reklamného účtu na Facebooku. Vďaka tomu môžete sledovať konverzie.
Načo ďalší plugin
Je jasné, že všetky vyššie opísané veci môžete robiť ručne (pomaly a pracne, nechám na vás). Inštaláciu FB pixel zvládnete cez Google Tag Manager, no nastaviť všetky eventy a najmä podmienky zaberie veľa času. Plugin toto vyrieši za vás.
Potrebujete poradiť?
S optimalizáciou a prepojením WooCommerce webu na Facebook mám bohaté skúsenosti. Môžem sa postarať aj o ten váš. Pracujem kvalitne a zodpovedne. Napíšte mi.
ahoj karol. zaujal ma tvoj clanok. chcem ta poprosit o radu. plugin o ktorom pises pouzivam na viacerych weboch a vzdy mi pekne ponukol pixel vytvoreny na FB. teraz sa snazim ho dat na dalsi eshop a pixel vytvoreny mam len mi ho neponuka v plugine. a teda sa neviem nam pripojit a nasledne ani synchronizovat produkty do FB obchodu. nevies preco ?