Categories
Ostatné

Demotivácia menom pracovný čas

Som duša slobodná a obmedzeniam sa bránim. Ako marketér väčšinu pracovného času tvorím. Keď som každý mesiac ohodnotený podľa toho, koľko som pracoval a nie podľa toho, ako som pracoval, necítim sa slobodný. 

Pracovať vs chodiť do práce

Medzi týmito zdanlivo rovnakými slovami je väčší rozdiel, než sa na prvý pohľad môže zdať. Pretože to, že chodím do práce ešte neznamená, že tam aj pracujem. Rovnako to, že pracujem, neznamená, že chodím do práce.

To, že sedím v office za 3 monitormi neznamená, že na jednom z nich nepozerám celý deň všetky marvelovky dookola. To, že sedím na priestrannej terase či nedajbože na pláži, neznamená, že sa flákam.

via GIPHY

V dobe, keď môžem prácu výkonávať z akéhokoľvek miesta na svete ťahá fixácia na pracovné miesto či pracovný čas za kratší koniec. Najmä, ak mi k práci stačí notebook a internet.

8 hodín

8-hodinový pracovný čas tu je viac menej od 19. storočia. V tej dobe to bola výhra. Predošlé 14-hodinové zmeny tvrdej robotníckej práce zodrali ľudí z kože.

Že strávim v práci 8 hodín denne neznamená, že spravím viac, ako keď tam budem sedieť hodín 6. Timothy Ferriss išiel ešte do väčšieho extrému a to 4-hodinového pracovného týždňa. Áno, nie dňa ale týždňa. Vo svojej knihe úplne ukážkovo predpovedá, že pokiaľ začnete svoju prácu robiť lepšie a rýchlejšie, odmenou vám bude pokarhanie a ešte viac práce. „Máš málo hodín. Máš tu sedieť do 16:00.

Demotivácia

Je jasné, že pre niektoré profesie je pracovný čas smerodajným ukazovateľom. Ak dvíham telefóny, strážim parkovisko alebo trénujem ľudí vo fitku, hodina je spoľahlivý ukazovateľ. Pre nás ostatných je to čistá demotivácia.

Prečo by som mal pracovať efektívnejšie, ak si na konci mesiaca vypočujem, že som pracoval málo hodín? Prečo by som mal podávať lepšie výkony a svoj čas využívať lepšie, ak to nikto neocení?

Ak ste v pozícii šéfa, nerobte to. Nedajte svojím A luďom dôvody na pochybnosti. Hodnoťte ich za výkon, nie za čas strávený v práci. Odmenou vám bude spokojný a výkonný človek. Alebo chcete radšej nevýkonného a nemotivovaného? The choice is yours…

matrix morpheus choice

By Karol Vörös

Ako tvorivý človek som sa našiel v marketingu. Venujem sa webom, e-commerce a produktovému manažmentu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *